niedziela, 15 lutego 2009

Bilion dolar TARP

Śnił mi się koszmar. Cały świat śpi, a tylko Polacy budzą się i stwierdzają, że nie ma żadnej, wspólnej europejskiej ojczyzny a tylko narodowe oraz finansowe interesy okraszone lewicowo-liberalną retoryką i sloganami o partnerstwie, solidarności, wolności, i politpoprawności. Przerażony sięgam szybko do portfela a tam zamiast pieniędzy malowane papierki z łowickim motywem i napisem eurodolary. Przygladam się malowankom, a na nich liberalnie to pojawia się to znika napis chciwość jest cnotą. Napis jest w 3D i stoi naprzeciw innego napisu, który głosi, ze chciwość to jeden z grzechów głównych. Odwracam ten łżebanknot, i widze rysunek Tuska z Putinem na tle tarczy antyrakietowej, a pod spodem napis “Dwa lwy na tarczy, jeden (tutaj ktoś zamazał napis) drugi walczy". Obudziłem się. Przede mną leżało zdjęcie akcji odzyskiwania płynności przez banki w Brazylii.

Dziwny to był sen. To pewnie po wizycie wróżbity Filara. Wtedy przyponiał mi się filmik z czasów wojny gruzińko-putińskiej pod tytułem "Każdy ma prawo bronić się przed gangsterami". Filmowa miniatura przedstawiała wielokrotne odgrywanie przez tych samych aktorów sceny bólu młodego Gruzina po stracie przyjaciela na wspomnianej wojnie. Filmik w temacie jota w jotę taki sam, jak ta reklamówka z dzienników telewizyjnych z I wojny jankiesko-irackiej, kiedy to młoda kuwejcka studentka (która od 15 lat w Kuwejcie nie była) opowiada o widzianej na własne oczy masakrze noworodków w jej kraju.

Zadzwonilem do Moskwy. Tam żadnego z tych fimów nie widzieli. -Aha! Cenzura! - pomyslałem. Tak samo jak teraz w Polsce. Do zatykania gęby skłonna jest i prawica i lewica, tyle, że każdy chciałby kneblować kogo innego, dlatego zajęcie zdaje się ma w prywiślańskim kraju małą skuteczność. W Szwecji to co innego! Czyżby faszyzm dotarł i tam? Tam złapali jakichś The Pirate Buy i oskarżają ich o zachęcanie użytkowników do łamania praw autorskich. Płacili ludziom za ściaganie torrentów, czy co? Dziwny jest ten świat. Zacząłem czytać szwedzki kodeks karny i paragrafu oraz kary za zachęcanie nie znalazłem. Sąd sądem, ale jak widać sprawiedliwość musi być (po stronie faszyzujących amerykańskich koncernów muzyczno-zbrojeniowych).

Jakiś postęp w EUropie jednak jest. Nie ma już obozów pracy i masowych, ulicznych rozstrzeliwań. Brunner twierdzi, że to nieopłacalne. Teraz wystarczy trzymać w garści finanse, a gawiedź niech się cieszy złudzeniem, że ma na coś wpływ. Fakt, niektórzy pozbywają się złudzeń. Ostatnio brutalnie został obdarty ze złudzeń dyplomatołek Bartoszewski. Marzyło mu się, ze zostanie pełnoprawnym wypędzonym, jak Steinbach, ale ja od razu wiedziałem, że mu się nie uda. Nikt z jego rodziny nie był w SS, no żeby miał chociaż dziadka w Wermahcie, a tak - zero szans!

Właczyłem radio, gdzie nadają, że w Ameryce startuje z gotówką po Księżyc kolejny TARP. Trochę to przypomina hazardzistę stawiającego kolejne sumy w myśl zasady, że teraz wreszcie się uda wygrać. Udać, to się udało w Polsce na początku lat 90tych ubiegłego wieku z dźwignią finansową. Sztywny kurs dolara i pożyczki dla nielicznych chyba na 2 lata na 2%, potem te wory dolarów wymieniane na złote i lokowane w polskim banku na 60%. Po 2 latach wymiana ponowna na bardzo tanie dolary lub zakup majątku narodowego (wycenianego w dolarach prawie za bezcen). To były czasy! Przebitka u największego głąba wyniosła ponad 300%, u bardziej bystrych kilka razy więcej. Tak powstała większość fortun w Polsce, a wszystko to dzieki geniuszowi ekonomii, Balcerowiczowi, którego blask można porównać jedynie ze Słońcem Machu Picchu. To własnie dzięki jego czynowi społecznemu, dzisiaj w Polsce obywatele zgromadzili aż 342 mld zł depozytów bankowych, czyli przeszło 32 tysiące złotych na rodzinę!

Czytając gazetę tak rozprawiajaca o zaradnych rodakach, zasobnych w gotówkę i gotowych do walki z kryzysem, wzruszyłem się i rozpłakałem, a potem wziąłem kredki, aby pokolorować kolejny podrobiony eurobanknot.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

free counters Silver charts on InfoMine.com Silver charts on InfoMine.com Ogólnopolska Akcja Bojkotu Mediów III RP