wtorek, 3 lutego 2009

Kac i brak gotówki

Obudziłem się skacowany. Portfel gdzieś zniknął. Przypomniało mi się, że mam przesłuchać cenę, ale portfel wziął na przesłuchanie sołtys.

Cena jest zdaje się ustalana przez rynek, ale jak mi objaśniał sąsiad sołtysa, w dłuższym okresie nikt nie sprzeda poniżej kosztów wytworzenia. Dla przykładu on samogonu za darmo rozdawać nie będzie, ba, co innego poczęstować i wypić. Wprawdzie niby bank centralny wszystko reguluje, ale dla przykładu na ceny naturalnych drożdży wpływu nijak nie ma. Może rosnące na polu buraki i owe drożdże nie wiedzą co to procent składany?

Sołtys wrócił z przesłuchania i zwrócił mi uwagę na obecne sygnały w gospodarce, w tym i taki sygnał, że mój portfel jest już pusty. Zadumałem się, ponieważ tak jak polecenia z Centrali, tak i ten sygnał pojawił się z opóźnieniem. Chyba wszystkie sygnały gospodarcze pojawiają się z opóźnieniem - usłyszałem w głowie głos Stirlitza.

Na kaca trzeba było coś wypić, ale ani pieniedzy, ani bimbru. A wyobrażacie sobie w takiej ciężkiej sytuacji życiowej miliony skacowanych Chińczyków?!

Zdaje mi się, że mamy obecnie system, który rozumieją nieliczni, a kurkami z pieniądzem (i bimbrem) kręcą małpy dziwnie jakoś podobne do sołtysa i na dodatek korumpowane bananami. Raz kręcić w lewo, a raz w prawo. No i teraz mamy problem, bo małpy urwały kurek, a hydraulika (i pieniądza materialnego, choćby i bez Chrobrego) nie ma, są tylko inne małpy, które jak wiadomo z zoologii czynności złożonych, w tym i naprawy czegokolwiek, jeszcze nie opanowały. Do tego na oczy napatoczyła mi się jedna małpa w czerwonym.

Oderwanie przez małpy pieniądza od złota (tutaj przedwojenny Chrobry na monecie aż się zaśmiał) spowodowało, że małpy kręcą już tylko urwanymi kurkami, które niewiele wspólnego mają z lejąca się do wanny wodą. A dlaczego wodą, skoro mi się chce pić wódki?

W geście rozpaczy wyciągłem byłem z kurtki zapasowy, namalowany przez NBP papierowy banknot, również z Chrobrym. Wtedy to w drzwiach stanęła sołtysowa i popatrzyła na owego papierowego Chrobrego z dziwnym politowaniem. A może ona tak patrzyła tylko na mnie i odbijający się w moich oczach daleki gospodarczy obraz kraju pod faszystowską okupacją, który obce banki zbombardowały opcjami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

free counters Silver charts on InfoMine.com Silver charts on InfoMine.com Ogólnopolska Akcja Bojkotu Mediów III RP