piątek, 15 października 2010

Ekonomia realnej gospodarki

Z Londynu zjechał na dwa tygodnie syn Sołtysa i ogłosił, że oto zabiera się za doktorat z ekonomii. Już konsultował się w tej sprawie z kimś z katedry ekonomii w Warszawie i zaproponowano mu do wyboru jeden z tematów; "Wpływ podnoszenia obciążeń podatkowych jako czynnik stymulujący wysokie poparcie dla partii rządzącej - na przykładzie wybranej, niedorozwiniętej demokracji środkowoeuropejskiej" oraz "Wzrost podatku VAT na żywność jako czynnik powodujący obniżkę jej cen - na przykładzie teorii ekonomicznej J.V. Rostowskiego". Sołtys posłuchał syna, pokiwał głową i na koniec powiedział - Synu! Nauczyłem cię pić, pokazałem jak postępować z kobietami, to i zasad gospodarowania i ekonomi też cię nauczę. - po czym dolał mu do szklanki z herbatą tumskiego rumu i cichym monotonnym głosem zaczął swój wykład.

- Dobrze jest pobawić się w kasynie i na giełdzie, ale liczy się realna gospodarka.- pomyślałem, ale zaraz filozofię przerwał mi Stirlitz, który od rana miał nieźle w czubie. - Jak będą wybory w Rosji, to zdecydowanie zaglosuje jeszcze raz na Komoruskiego, bo to swoj chlop i pieprzy trzy po trzy. Ostatnio studentom dobrze powiedział, że jak nie mają co jeść, to niech chadzają na piwo... :)) do "Harendy". On się nadaje na cara i ma coś w sobie z tej ladacznicy Marii Antoniny, która nawoływała chłopów aby jedli ciastka zamiast chleba;-) no i tak pieszczotliwie opisuje kobiety - kaszaloty;-) Nie wiem czemu - ciągnął Stirlitz - ale właśnie takich ciemniakow jak Komoruski lubię i chętnie bym na niego zagłosował! Zagłosuje raz jeszcze na Putina i na Tuska, bo mam nadzieję, że oni podwyższą akcyzę i VAT o 30%, a może i wiecej ?! Wtedy będę szczęśliwy!-), Polska na zawsze zostanie zieloną wyspą przemytu i ... - Obudź się! - przerwałem gwałtownie Stirlitzowi - przecież jako poddany cara Rosji nie możesz głosować na Tuska! - zaprotestowałem - Na razie nie, ale już niedługo ... - tajemniczo odparł mi Stirlitz i poszedł się napić okowity.

Popatrzyłem na wykres wydatków przeciętnego Amerykanina i zastanowiłem się jak to teraz wygląda w Polsce - rośnie, czy spada? Wtedy głos z radia doniósł mi, ze praworządna platforma obywatelska,-) zabrała parasol unoszący się nad Palikotem i ręka, którą podniósł on był na Słoneczko Peru być może zostanie mu przez prokuratora odcięta, ale jeśli już, to tylko jedna. Druga może kiedyś okazać się potrzebna aby pomachać gumowym fiutem i wypić za zdrowie św. pamięci Lecha, a może nawet i Jarosława.

- Premier znów palił trawkę, albo nałykał się dopalaczy - podsumował na głos Stirlitz i siorbnął kolejny łyk wody życia, z kolekcjonerskiej, oczywiście, butelki.-)

8 komentarzy:

  1. Ty sie Hans z tych tytulow prac doktorskich smiejesz a to rzeczywistosc jest.W sondazach PO ma takie poparcie ze az strach a PIS w dol.Mozna by powiedziec ze te sondaze sa nic nie warte ale przeciez jakos PO te wybory raz za razem wygrywa(obecne oraz przyszloroczne tez chyba wygra).No chyba zeby sie zastanowic nad tym slowkiem "jakos" bo tu mozna by dojsc do ciekawych wnioskow-zreszta co bede sciemanial-powiem wprost-wedlug mnie PO falszuje wybory dodajac sobie okolo 5% glosow(na dzien dzisiejszy przy totalnym zmanipulowaniu spoleczenstwa to wystarcza).

    OdpowiedzUsuń
  2. @piotr34
    wedlug mnie PO falszuje wybory

    ;-))) Podobno pierwszym objawem wracania rozsądku jest zanik wiary w demokrację.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przypuszczam, że fałszują wybory. Gdyby ktoś zauważył - byłby smród. A po co im to, skoro fałszują media :)
    Niektórzy historycy mówią też, że ponoć PZPR niektórych wyborów nie musiał fałszować, albo wręcz zaniżył swoje poparcie (żeby satelity dostały tyle głosów ile miały z przydziału). Propaganda czyni cuda. Wyborcze.

    OdpowiedzUsuń
  4. @Kot w gołebniku
    Gdyby ktoś zauważył - byłby smród
    Mysle, że pewien element głosów wyborczych ZAWSZE jest wynikiem oszustwa. jedni to robia bo chca się wykazać, inni dla sportu, a jeszcze innym nie chce sie liczyć dokładnie głosów;-)
    W zasadzie, przy tak masowych głosowaniach dość trudno zweryfikować ich uczciwość, a przy mozliwości głosowania przez internet i korespondencyjnie, staje sie to po prostu niemozliwe. Na to nakłada się fakt, iz wiekszość osób nie ma pojęcia na kogo głosuje;-)

    Istnieją metody zapewniajace uczciwość wyborów, ale wymagają one wprowadzenia mechanizmów tzw. ślepej próby, gdy głosy z urn są liczone wielokrotnie i ci co licza, nie mają pojęcia skad pochodzą głosy. Dodatkowo, kazdy głos musiałby być opatrzony godłem, którego drugą część zachowywałby głosujący i potrzeba byłoby dodatkowo sprawdzić losową próbę głosów z tym, co posiadają wyborcy.

    Jednym słowem mechanizmy zapewniajace uczciwość wyborów istnieją, ale sa trudnostosowalne dla tak masowych wyborów. Stąd należałoby najpierw ograniczyć krąg wyborców, np do osób pomiędzy 35-45 rokiem życia, a potem wprowadzić mechanizmy weryfikacji. No, ale gdzie przy tym byłaby medialna manipulacja?-)

    OdpowiedzUsuń
  5. @Kot w Golebniku

    Ja oczywiscie nie jestem tego pewny(ze falszuja)ale z roznych przeslanek odnosze takie wrazenie.Pewnosci rzecz jasna nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  6. @piort34
    Spotkałem się z opinią specjalisty od głosowań, że w zasadzie wystarczyłby mechanizm głosu z godłem i kopia głosu z godłem dla wyborcy oraz publikowanie protokołów wraz z godłami oddanych głosów i wynikami głosowania, a ludzie sami by sprawdzili, czy wybory odbyły się uczciwie. O błąd i oszustwo trudniej, gdy wiele oczu patrzy.

    OdpowiedzUsuń
  7. "Pół roku po katastrofie i na trzy dni przed publikacją przez MAK raportu na temat przyczyn katastrofy na lotnisku Smoleńsk Siewiernyj w nieprawdopodobnych okolicznościach ginie dr inż. Eugeniusz Wróbel."

    http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20101019&typ=po&id=po01.txt

    Sorry za off topic, ale coś sie zagęszcza atmosfera. No i ten mord w Łodzi w rocznicę śmierci Popiełuszki. Same przypadki.

    OdpowiedzUsuń
  8. @slav
    Same przypadki.
    Przypadki chodzą po WSI, tfu po ludziach;-)

    OdpowiedzUsuń

free counters Silver charts on InfoMine.com Silver charts on InfoMine.com Ogólnopolska Akcja Bojkotu Mediów III RP