poniedziałek, 16 stycznia 2012

Grypa finansowa

Nalałem sobie do szklanki bimbru i patrzę w ekran komputera jak sroka w gnat.-) Powoli zdaje się dostrzegać nowe-stare trendy. Po pierwsze primo, chyba korekta na złocie, a może nawet generalnie na kruszcach dobiegła końca. A może to nie korekta dobiegła końca ile zmalała wiara w cuda. W Polsce zdaje się też coraz mniej osób wierzy w cuda naszego cudaka. Zresztą, jak na to popatrzeć bliżej, to jest tak, jak mówił Sołtys - cuda zmieniają się po pewnym czasie w cyrk.-) Teraz cyrk polega na wojnie WSI z czymś, to świeci niczym Słońce Peru.-) 

Pociągnąłem łyczek ze szklanki i zaraz mi się przed oczyma pojawiło drugie primo - spadają zamówienia eksportowe. Nasz samolocik Tu-154, tfu pilot Tusk zdaje się nie dostrzega iż właśnie jeden z silników gospodarki zawiódł, a na kursie kolizyjnym znajduje się grecka bazooka, tfu brzoza, która jak powszechnie wiadomo obrywa samolotom skrzydła, szczególnie tym na których napisano Tu...-)

Pociągnąłem kolejny łyczek bimbru i znów po primo ujrzałem kolejny trend. - Chyba za dużo pijesz - powiedziała stojąca nago w drzwiach córka Sołtysa - Jeszcze jeden łyczek i zamiast czterech trendów pojawią się czterej jeźdźcy Apokalipsy,-) po czym zaśmiała się nerwowo i znikła. Popatrzyłem na drzwi i poczłapałem się w kapciach i szlafroku do kuchni po tłusty boczek. Stirlitz twierdzi, ze nic tak dobrze nie przepędza sennych mar jak boczek na chlebie posypany na gęsto siekanym czosnkiem. Nie byłem pewien, czy Sołtysówna była nocną marą, czy też rzeczywiście wylazła nago z mojego łóżka, ale przezorności nigdy dosyć,-) i na wszelki wypadek położyłem na boczek dodatkowy, cały ząbek czosnku.-)

Wróciłem do komputera, przegryzłem boczku, zamieszałem w szklance i znów pociągnąłem solidny łyczek bimbru. Po trzecie primo, nowy trend okazał się być ku mojej uldze zupełnie starym - dług państwowy rośnie i właśnie według EBC sięgnał 415% PKB dla Polski. Uspokoiłem się nie co, ale jeszcze nie nabrałem tyle odwagi i wigoru, aby wrócić do sypialni i sprawdzić co z tą Sołtysówną.-) Na wszelki wypadek odstawiłem szklankę dalej i zastanowiłem się. Ciągle tak trąbią o tym Iranie, to może powinienem bardziej skupić się na ropie niż na bimbrze. No i jeśli rzeczywiście w sypialni jest Sołtysówna, to bimber też tutaj raczej nie pomoże. Z drugiej strony, jeśli rzeczywiście w sypialni była młoda kobieta, to cały dzień zaraz diabli wezmą i żadne zastanawianie się nad inwestycjami nic nie da. Kobieta to jakby na to nie patrzeć długoterminowa inwestycja, która jedynie w perspektywie politycznych kadencji zawsze jawi się jako strata. No a bez inwestowania w kobiety nie mogą pojawić się dzieci, które też same w sobie są wielka inwestycją. Popatrzyłem w komputer, a tam widzę iż demografia w Polsce nie wygląda najlepiej. Popatrzyłem raz jeszcze i cicho zakląłem pod nosem. Nic więcej nie wypiłem, a trend demograficzny i tak się pojawił. Wstałem od biurka i przespacerowałem się po pokoju. W sumie, to jakby się tak bliżej zastanowić, to przynajmniej temu ostatniemu trendowi można by zacząć się jakoś przeciwstawiać. Popatrzyłem w stronę sypialni i pomyślałem, że to poprawianie demografii może wiązać się z pewną odrobiną przyjemności.-) 

- Eh tam! - zakląłem na głos i pomyślałem sobie, że skoro i tak nadciąga nad EUropę widmo morowego powietrza, tfu grypy finansowej, to i tak przyjdzie się położyć do łóżka.-) To może jednak pójdę już do tej sypialni? W końcu w naszym faszystowskim kraju nie ma co liczyć na służbę zdrowia i lepiej jest leczyć się lub umrzeć we własnym łóżku. Władza państwowa już od pewnego czasu siedzi w kieszeni u koncernów farmaceutycznych, które jedynie drenują kieszenie Polaków. Teraz, aby się leczyć, to potrzeba naprawdę mieć końskie zdrowie. Zdaje mi się, że w Polsce wolny rynek leków polega na tym, że najpierw bierze się w łapę, tfu ustawia się odgórnie limity sprzedaży dla producentów leków.-) Najlepiej wtedy wziąć i zwiać, no, ale po co Kopacz, tfu kopać się z koniem.-) Może by wszystko było lepiej, jakby koń Cynika, Debet został senatorem. W końcu Incitatus, ulubieniec Kaliguli został konsulem, a nawet obwołano go senatorem, co jednak nie spotkało się z uznaniem patrycjuszy.-) No ale skoro patrycjuszy już nie ma, to może jednak wyruszyć (tj Kopacz się,-) z Debetem na marszałka?-)


8 komentarzy:

  1. co zobaczyłeś w szklanej kuli odnośnie demografii? coś nowego?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeden obraz więcej jest wart niż tysiące słów, a dedykuję go tym, co mają jeszcze nadzieję dostać emerytury lub zarobić krocie na nieruchomościach.-) Do roku 2030 została nam raptem jedynie osiemnastka,-) ale raczej nie jest to ta osiemnastka która cieszy.-)

    OdpowiedzUsuń
  3. No to jeszcze dorzucę jeden filmik aby nie było tak optymistycznie. Dotyczy on demografii UE w kontekście
    kulturowym. Wygląda na to, że Holandia będzie wkrótce państwem islamski potem dojdą inni - Hiszpania, Niemcy, Francja.
    http://pl.gloria.tv/?media=30503
    [filmik po angielsku z czeskimi napisami]
    Czyli będziemy przedmurzem dwustronnym...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W UK chodzi plotka iz od 2014 pomoc socjalna na dzieci bedzie przyznawana tylko do trzeciego dziecka wlacznie-co powyzej to musisz wyzywic sam(zreszta czesc benefitow juz ucieli).Oficjalnym powodem jest kryzys ale nieoficjalnie mowi sie wlasnie o ograniczeniu plodnosci muzulmanow.

      Usuń
  4. "Czyli będziemy przedmurzem dwustronnym..."

    :)

    Pomyłka - znowu staniemy się wyspą :) Do nieskrępowanej wyobraźni twórców medialnej papki wybór koloru owej wyspy...

    Pzdr - druh Boruch

    OdpowiedzUsuń
  5. Szanowny Oberlejtnant powinien zaprzestac uwodzenia corek urzednikow administracji terytorialnej. Znawcy tematu powodow zaglady imperiow widzieli wlasnie w mlodych i rozwiazlych kobietach przyczyne i sygnal dekadencji wiekszych grup spolecznych. Zamiast wodki i dziewczynek zalecam zimny prysznic i modlitwe. Pora wreszcie dojrzec prawde na stare lata.

    OdpowiedzUsuń
  6. Znawcy tematu powodow zaglady imperiow widzieli wlasnie w mlodych i rozwiazlych kobietach przyczyne i sygnal dekadencji wiekszych grup spolecznych.

    Mam nieco odmienne zdanie na ten temat. Otóż w moim mniemaniu powodem zagłady imperiów i państw zwykle jest zdemoralizowana władza państwowa, która demoralizuje warstwę opiniotwórcza w społeczeństwie.

    Doskonałym tego przykładem jest w Polsce katastrofa smoleńska. Zdemoralizowana władza nie ma sił ani chęci w sprowadzeniu do Polski polskiej własności (czarne skrzynki, wrak samolotu, telefony itp) a przekupne i zdemoralizowane łże-elity za pieniądze, za perspektywę awansu, albo zwyczajnie z głupoty kłamią. Przykładem niech tutaj będzie Kopacz, która kłamała, jakoby była obecna przy sekcji zwłok, a gry wyszła prawda na jaw, to poprawiono, tj sfałszowano scenogramy jej wystąpienia sejmowego. W nagrodę za kłamstwa (o załatwieniu ustawy refundacyjnej nie wspomnę) Tusk nagrodził ją stanowiskiem marszałka. Głosujący tak jak im każe Tusk posłowie PO to kolejny przykład zdemoralizowanych łże-elit, które niczym nie różnią się od rzymskich senatorów wychwalających genialny pomysł Kaliguli mianowania konia konsulem.-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te info o dlugu to z przed 6 lat :).

      Usuń

free counters Silver charts on InfoMine.com Silver charts on InfoMine.com Ogólnopolska Akcja Bojkotu Mediów III RP