piątek, 24 sierpnia 2012

Opakowanie, czyli reklama

- Reklama czyni cuda - pomyślałem i pociągnałem bimbru ze szklanki. Powód był, bo Sołtys właśnie spuszczał do bańki nowy urobek, co wskazywało jednoznacznie, że trzeba mu zrobić miejsce i wypić odstojały już i dojrzały bimber. Zastanowiła mnie tylko tak duża liczba nowozakupionych baniek. - Pewnie na biopaliwo - pomyślał Stirlitz - No jak ja bym dorwał tego wynalazcę, co to zaczął lać czysty spirytus do baku, to ja bym go .... - tutaj Stirlitz przerwał, bo właśnie skończyłem nalewać do jego szklanki i czas rozważań się skończył a pora było przejść do czynów - No to chlusniem, bo uśniem - zachecił mnie Sołtys i poszło, po czym zakąsił serdelkiem. Spojrzałem na opakowanie i pomyślałem znowu o reklamie - No tak. Całe 5% zawartości mięsa w serdelku. Więcej mięsa zawiera pewnie kasza gryczana ze skwarkami, którą Sołtysowa własnie zamierzała nas ugościć. Ale, ale! W sumie to nie jest tak żle, bo nawet te 5% to zdaje się wiecej niż prawdy w reklamach Amber Gold zamieszczanych w Wybiórczej i innych gazetach. 

Napiliśmy się, a potem w milczeniu Stirlitz postawił przed Sołtysem brzęczący mieszek - Twój udział w zysku ze spółki Stirlitz Gold - zaśmiał się - Wolałbym w srebrze - nieśmiało zasugerował Sołtys. - Srebra nie ma - odparł Stirlitz i dodał - i nie bedzie dopóki Brunner w Austrii robi te swoje hitlerowskie interesy z Żydami - po czym błysnął wściekłym wzrokiem i dodał - na dostawach dla Arabów z Syrii więcej bym zarobił. Są tam jeszcze w świecie i na Bliskim Wschodzie prawosławne dusze, ale Brunner sie uparł i ... - Stirlitz ucichł był nagle i ze złości nalał sobie szklankę poza kolejnością i wypił duszkiem. - Te ich spory - pomyślałem - są niczym gierki naszych skur..., tfu wywiadów w aferze Amber Gold. A przy okazji pecunia non olet. Tylko w 2012 roku Amber Gold wydał na reklamę ponad 65 milionów złotych, z czego ze 45 milionów to reklamy naziemnych linii lotniczych,-) OLT Express. - No to się przelecieli - wtrącił mi się w myśli Stirlitz, po czym zaczął coś dla Sołtysa zawzięcie tłumaczyć. 
 
Na reklamę w prasie poszło prawie 12 milionów. Rzeczpospolita i Wybiórcza nachapały się, z czego tylko w tym roku było to po prawie 3 miliony na łebka. Pokusie oparł się jedynie Puls Biznesu, podobno tłumacząc się tym iż Plichta, vel Stafeński Gold znajdował się na liście kontrolnej KNFu. Jak głosi plotka, gdyby nie klienci Amber Gold i OLT Expres oraz państwowe i samorządowe dotacje reklamowe to trzeba by było zamknąć Szechter Zeitung. No ale kto by potem Polakom prostował zwoje mózgowe w sprawie Libii i Syrii? W Geopolityce ludzie piszą iż decyzję o rozpoczęciu wojny z Syrią wydał George W. Bush na spotkaniu w Camp David 15 września 2001 r. Jednocześnie planowano atak na Libię, aby zademonstrować zdolność do działania na dwu arenach wojennych naraz. Tę decyzję potwierdził w swojej wypowiedzi generał Wesley Clark, były dowódca NATO. Potem, niczym firma Stefański Gold, odpowiednio opakowana i POd,-) kolszem urosła a że ze stemplem Gold lub Arabska Wiosna, to wciska się ten kit maluczkim, drugą ręką po cichutku wyciągając im szmal z kieszeni. Przeciez nie od dziś wiadomo, że POlitykę ktoś musi sfinansować. Napiłem się za udane inwestycje klientów Amber Gold i przypomniał mi się wierszyk Konopnickiej:

A na wojnie świszczą kule,
Lud się wali jako snopy,
A najdzielniej biją króle,
A najgęściej giną chłopy.

Nic się nie stało, Polacy, nic się nie stało.-) A potem z YouTuba Korwin począł charakteryzować nam Płemieła.



9 komentarzy:

  1. Co do Szechter Zeitung to chodzą plotki, że mają zwijać interes: http://wpolityce.pl/wydarzenia/34518-tylko-plotka-czy-zapowiedz-nieuchronnego-upadku-gazeta-wyborcza-od-nowego-roku-zniknie-z-kioskow
    A tutaj już plotka oficjalnie zdementowana: http://media2.pl/media/95232-Koniec-papierowej-Gazety-Wyborczej-Agora-zaprzecza.html

    czyli pewnie jest coś na rzeczy;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niesamowita jest lektura reklam Gazety z ul. Czerskiej.

      np. w czerwcu reklamował się pewien urząd dwa razy i to na sąsiednich niemalże stronach...albo taka Warszawa - miasto Gospodarz wiadomo czego - chyba 14 lipca wykupiło sobie pół strony na... podziękowanie dla kibiców.

      Jeśli nie byłoby papieru to wiele urzędów najzwyczajniej "padłoby" bez tej "dźwigni handlu" jaką daje im Michnik i spółka.

      pozdro,

      Usuń
    2. No już dawno tak źle nie było, aby kibicom dziękować za to, jaka mają opinię o Wybiórczej.-)

      Usuń
  2. Cóż, wierzyć można jedynie w zdementowane plotki.-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na srebrze za ostatni miesiąc można było zarobić ponad 12%,i po cóż nam "Ambery" A.S

    OdpowiedzUsuń
  4. Dadzą radę. Wystarczy powołać następnych rzeczników
    nowych ministerstw, ambasad, komisji sejmowych albo elektrowni jądrowej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko jasne. Njusacz pisze o Bursztynowym Złocie. Chyba to mieli na myśli założyciele spółki pisząc o pokryciu w złocie. Wypłacą klientom w bursztynach w kolorze złotym.

    OdpowiedzUsuń
  6. DopÓki... resztę jak zawsze czyta się przyjemnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. cd. odbrązawiania Reaganahttp://www.silverbearcafe.com/private/08.12/911power.html

    OdpowiedzUsuń

free counters Silver charts on InfoMine.com Silver charts on InfoMine.com Ogólnopolska Akcja Bojkotu Mediów III RP