czwartek, 1 maja 2014

O tym i owym, czyli domowa konferencja o Ukrainie

Zarobiony jestem, ale oderwałem sie na chwile od pługa rzeczywistości aby rzec słówek kilka, zabarwionych szpiegowską szklaneczka bimbru. Nie ma co ukrywać, ale nie urodziłem się Jamesem Bondem i nie bywam zmieszany ani nawet nie wstrząśnięty, choćby Piskorskim, któremu nie grozi seryjny morderca za wyskok o niemieckiej kasie dla polskich polityków. W odróżnieniu od Leppera, Piskorski ma koncesje, w ramach której wykluczyc można jego samobójstwo. Na dodatek Piskorski opowiada o zwykłym zło dziejstwie, braku zasad i sprzedajności a nie o Talibach w Klewkach, za co oczywistym jest iż grozić powinno wywaleniem z salonów, ale już nie seryjny samobójca.-)

Napiłem się ze szklaneczki bimbru i pomyslałem. Spodobało mi sie i pomyślałem raz jeszcze. Jak tak dalej pójdzie, to aby ograniczyć myślenie będę musiał zacząć pić bimber nie ze szklanki, a czerpakiem.-)
- Do czego to doszło - dezwał się mi nagle za plecami Stirlitz - aby premier Prywislańskiego Kraju nie był pewien czy może zadzwonić do sędziego i podyktować mu wyrok. No, no! Szczury już poczuły iż okręt tonie i każdy pcha sie do Brukseli.-)
- Wróciłeś z Ukrainy?! - ni to zapytałem ni stwierdziłem - Pewnie nie załapałeś się do wojskowej misji OBWE.-) Stirlitz zamilkł był, ale czuć było, że w duchu się śmieje. Po chwili milczenia Stirlitz dodał - Nie pracuję z amatorami,-) za to czekam na końcówke maja, kiedy to za sprawą uwielbianej przez tzw Zachód demokracji, ludzie opowiedzą się za oderwaniem najwartosciowszych fragmentów Ukrainy. Jeszcze tylko nie postanowiono, czy nowe republiki przyjąć w ramiona Rosji, czy też nieco poczekać.
- No tak! - pomyślałem -Ludzie głosują jak chcą, a ich głos w zasadzie jest nieważny, chyba, że potrzeba uwiarygodnić nową władzę lub nowe pieniądze.-) Rok 2015 zdaje sie być dla Ukrainy jak przejście Rubikonu - bez prawa powrotu do przeszłości. 
- Podobnie zdaje się być i dla Ameryki. - znowu odezwał się był Stirlitz - Od lipca Chiny i kilka znaczących krajów przechodzą z rozliczenia w dolarach na rozliczenia w juanie. Amerykanie wiedzą, że Chin i Rosji nie da sie zbombardowac jak Kadafiego i Husajna. Pod koniec 2015 roku Rosja powinna być już gotowa do sprzedaży dla EUropy gazu i ropy za ruble. Taka konwersja przewróci EUropę do góry nogami. Z nowosci, to Ci powioem, że szykowana jest własnie dla Ukrainy reklamówka z kasą. Ma tego być z 17 mld dolarów z czego co najmniej 5-6 mld od razu dostanie Gasprom. 

Napiłem się bimbru ze szklaneczki i pomyślałem, że niewesoły czas nastaje dla Polski. Pewnie w zamian za kilka samolotów i 150 amerykańskich żołnierzy przyjdzie Polsce stać się czwartym, albo nawet i trzecim posiadaczem amerykańskich obligacji, tuz zaraz po Belgii.-) W końcu nie po to FED "zaprzestał drukowania" aby nikt owych obligacji nie kupił. Na dodatek martwią mnie nieco te ruskie serwery wyborcze, kręcący się w te i we wte kurek z gazem i być może ropa i gaz za ruble. No ale to nic. Jak Brunner przywiezie kasę z Niemiec, to zakładam Platformę tfu, Milicje Obywatelską.-) Przyda się w sam raz jak przyjdzie ogłaszać referendum w sprawie powstania Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej w miejsce Rzeczpospolitej Polskiej (Ludowej). Historia przecież kołem sie toczy. 
- I przyozdabia szubienicami.-) - zakończył Stirlitz, który własnie zaczął mi buszować w barku.


7 komentarzy:

  1. To dobrze , ze Szanowny Oberlejtnant powrocil do blogosfery po zbyt dlugiej niebytnosci. Ale jakie sa przewidywania Wielkiego Wywiadowcy co do dalszego biegu wydarzen na Ukrainie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moj nos podpowiada mi, ze dojdzie na wschodzie Ukrainy do kilku znaczacych incydentow w ktorych poszkodowanymi bedzie ludnosc rosyjskojezyczna. Referendum 25 maja zadecyduje o odlaczeniu sie czesci regionow od Ukrainy, ale sytuacja nadal bedzie sie zaostrzac osiagajac apogeum na przelomie lipca i sierpnia. Potem albo powstana nowe republiki (wg mnie ok 60% prawdopodobiensta) albo separatystyczne regiony wejda w sklad Rosji. Zachodnia czesc Ukrainy zostanie ekonomicznie zaduszona i przejeta wlasnosciow glownie przez tzw. Zachod.

      Za rok na Ukrainie bedzie pozamiatane.

      W dalszej przyszlosci podejrzewam, ze Rosja bedzie postrzegana przez znaczaca czesc Ukraincow jako wyzwoliciel

      Usuń
  2. Rosja może i przejdzie na rozliczenia w rublach tylko co za te ruble kupi na świecie? Chyba, że przejdą na barter i zrobia parę kroków do tyłu..
    Z demonizowaniem ropy rosyjskiej i gazu to przesada bo jak oni wypadną z handlu to wejdzie ktoś inny a wrócić nie jest łatwo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rubel stanie sie waluta rezerwowa ze wszystkimi blogoslawienstwai takiego stanu. A jesli na dodatek wprowadzi sie pelna wymienialnosc na zloto (jak bylo niegdys z USD) to rubel moze wyprzec dolara jako podstawe handlu zagranicznego.

      Usuń
  3. O pozycji miedzynarodowej panstw - graczy stanowi wylacznie sila ekonomiczna i posadowiona na gospodarce sila militarna.
    Z tego punktu widzenia Polska jest nieistotnym graczem.
    Natomiast co do perspektywy rubla jako waluty rezerwowej to jestem ostroznym pesymista. Po prostu za mala i za prymitywna gospodarka stoi za tym rublem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem nieco odmiennego zdania.
      Swiat obecnie wchodzi w okres dosc glebokiego kryzysu surowcowego. Rosja jako kraj surowcowy, ktory w prawie 40% zaopatruje EUrope w rope i gaz w ciagu najblizszych 1-3 lat stanie sie jednym ze znaczacych dostawcow ropy i gazu dla Chin, przy czym rozliczenie za surowce bedzie dokonywane w rublach. Mysle, ze w takiej sytuacji rowniez i w rozliczeniach z EUropa moga przejsc na ruble.
      W zasadzie nalezy spodziewac sie ograniczenia dostaw ropy i gazu do EUropy, a ubytki z tego tytulu bedzie niesamowicie ciezko dla EUropy uzupelnic. Taka sytuacja wygeneruje zupelnie inne spojrzenie na rubla.-)

      Usuń
  4. @HansKlos

    Proponuje za rok porownac udzial rubla jako swiatowej waluty rezerowej z udzialem obecnym.
    Zobaczymy kto ma racje.

    OdpowiedzUsuń

free counters Silver charts on InfoMine.com Silver charts on InfoMine.com Ogólnopolska Akcja Bojkotu Mediów III RP